Kad okreneš novi list

By Yuki - 20:02


Kada sam konačno rešila da zaronim u veganske vode, bilo me je strah pomalo. Plašila sam se da ću narušim svoje zdravlje, da ću zeznuti krvu sliku, da ću posle 3 dana shvatiti da ja to ne mogu jer je teško. Ali nisam. Nije bilo lako, nimalo, priznajem. Stoga želim da vam ispričam svoja viđenja i buduće probleme.

 izvor
izvor


Porodica, bliža i dalja rodbina, dosadni komšija

Odjednom svi postaju medicinski stučnjaci, svi znaju šta je najbolje za vas. Pa znaju čak i onog čoveka što je imao sestru koja je umrla jer nije jela meso. Smaraće te svaki dan sa onim ,,Hajde samo malo. Pa neće te jedna palačinka ubiti. Uzmi supu, tu nema mesa.“. Na proslavama najverovatnije ćete imati kupus salatu i lisnato pecivo.

To jednostavno rade jer brinu za vas i tako su jednostavno naučili da se meso/jaja/mleko mora jesti. Uvek ćete imati dva izbora. Prvi je da ignorišete. Drugi je ako je vaša porodica/ostali ljudi voljna/voljni da vas saslušaju, možete da ih informišete.

Šta danas jesti

Apsolutno ne treba da očekujete da vam mama/tata kuvaju hranu posebno za vas. Ukoliko zavisite od svojih roditelja, njima nije ni na kraj pameti da kuvaju još jedan obrok odvojeno. Treba da imate razumevanja za njih, da pored svog redovnog posla i ručka, ne treba im dodatni posao. Ako ne znate da kuvate, naučite. Ne morate da imate talenat za kuvanje. Dinstanje luka, kuvanje sočiva/pasulja, spremanje krompira na hiljadu načina jeste lako.

Što se tiče kupovne hrane, uvek gledajte sastav proizvoda. Ako je sastav u redu, slobodno ga uzmite. U pekarama/restoranima pitajte da li imaju opciju za vegane ili još bolje, pitajte ih šta imaju posno, ali bez meda i ribe.

Vremenom će to postati mnogo lakše, verujte mi.

Kozmetika i ostale gluposti

Ukoliko postajete vegan zbog etike, kozmetika će vam se činiti kao veliki problem. Moj savet je za početak da birate CF proizvode, pa polako istražite i one veganske. Ne morate da bacite kozmetiku koju ste već kupili, ni onu koju posle dobijete kao poklon. Iskoristite to. Svaka normalna osoba vam to neće zameriti.

Ako vam baš neka krema odgovara ili imate poseban problem sa kožom i sam dermatolog vam je prepisao neki određen proizvod za koji ne postoji alternativa, nemojte se igrati. Pre svega sami sebi treba da budete bitni.

Prijatelji, roštilj, žurka

Sva ona druženja sa hranom više neće biti ista. Na moju veliku sreću, imam normalne prijatelje. Kada se kupuju grickalice, gledaju da prilagode meni. Jedan prijatelj uvek ima bar neko voće da mi ponudi. Kada prave roštilj, ja se stvarno ne ljutim što me ne zovu. Znam da se taj događaj dešava, ali se ne ljutim što me nisu zvali jer nema smisla ići. Ako i vi imate takve prijatelje, onda ste srećni.

Ali i izgubićete neke prijatelje. Neki jednostavno ne mogu da prihvate da vi ne jedete meso i oni će vas smarati zato što ste vegani. Nastane svađa koju su oni pokrenuli jer misle da niste normalni i vi ćete ispasti agresivan vegan, tu već bude kraj prijateljstva. A koga nema, bez njega se može, zar ne?

Novi veganski prijatelji

Ovo posmatrajte kao kad upisujete novu školu i upoznajete svoj razred. Prvih mesec dana svi ste složni, svi vegani su divni. Nikad bolje ljude niste upoznali. Na kraju četvrte godine družite se sa troje ljudi, sa polovinom ste u okej odnosima, ostale ne možete ni da smislite.

To što je neko vegan i što možda imate istu idealogiju življenja, ne znači da je ta osoba savršena, da nema mane. Svako od nas ima drugačije stavove, ukuse itd.

Ja sam u početku stvarno mislila da sam naišla na najbolje ljude na svetu, sada se družim sa njih desetak koji mi odgovaraju. Sa većinom sam u okej odnosima jer se poštujemo, ali nemamo interesovanja za dublja druženja. A imam i one koji su mi na blok listi, kao i ja njima jer nas osim veganstva (čak nam ni ta idealogija nije ista) nemamo apsolutnu ništa zajedničko.

Lekari i lekovi

Činjenica jeste da nijedan lek nije CF. Ako vam treba lek, nemojte sad glumiti ponosnog vegana nego se lečite. Alternativna medicina nije opcija ako bolujete od težih ili lakših bolesti. Ne igrajte se sa sobom.

Mnogi lekovi imaju u sebi laktozu ili želatin, ali to malo vas neće ubiti. I nećete biti manje vegan ako odete kod lekara i popijete lek. 

Druga stvar je oko čega svi brinu je B12, gvožđe itd. Jedini potreban supliment je B12, zimi možda još i vitamin D. I to ne samo veganima, takođe i svaštojedima.

Sami znate da dva puta godišnje treba da proverite svoje zdravlje kompletno. Bili vegan ili ne.

Veganstvo nije život

Ne dozvolite da vam veganstvo bude jedini cilj u životu. U jednom trenutku kod mene jeste. Kako sam započela blog, pisala brendovima i svađala se ljudima (svaštojedima) jer su vređali veganski način života. To mi je iscrpelo energiju i stvarno sam htela u jednom trenutku da odustanem od reklamiranja veganstva.

Radite ono što vam odogovara i za šta ste sposobni. Ako možete da idete na proteste, idite. Ako vam je lakše da radite sve to preko interneta, radite. Ali ne treba jedino to da radite.

Ja sam rešila da veganstvo isključivo reklamiram kroz blog/fb stranicu/instagram. Privatno apsolutno neću da da pričam o veganstvu. Neću više da ulazim u nepotrebe rasprave jer samo izgubim živce.
Ali i ne morate da reklamirate veganstvo, ni da objavite sve te morbidne slike iz klanica. Što se mene tiče, dovoljno je što ste vegan.

Nemojte mrzeti ostale

Znam vegane koji mrze ostale svaštojede samo jer su svaštojedi. Nazivaju ih ubicama, lešožderima i ostalih ružnim imenima. Nemojte i vi postati takva osoba. Znam da želite što više osoba da veganizujete, ali nazivanjem ružnim imenima, kleti ih itd. nije način da nekog veganizujete. Mene je to odbijalo od veganstva. I sa takvim ljudima ni sada ne pričam.

Savršen vegan

Nemojte se opterećivati time da budete savršeni vegani. Ako slučajno pojedete nešto što nije vegansko ili kupite, nemojte dramiti. Greške se dešavaju. Svima. I ako vam neko zameri zbog jedne kockice čokolade, malo kokica sa puterom, ne treba da se opterećujete time. Vi ste vegan pre svega zbog sebe, a ne zbog nekog drugog vegana. Nemojte da zavisite od tuđeg mišljenja.

Verujem da sam vam sve rekla. To je ono što vas očekuje ako rešite da postanete vegan ili vegetarijanac. Samo smireno i polako, biće sve to u redu, verujte mi.

Ugodan dan želim!

  • Share:

You Might Also Like

0 komentara