10 grickalica za koje (možda) niste znali da su vegan

By Yuki - 03:48

Kada krenete sa veganskom ishranom, pomislite da više nikad nećete moći da uživate u svojim omiljenim grickalica uz neki film ili pivo.... Ili ne daj Bože, da pomislite da je veganska hrana isključivo samo zdrava ishrana (da se podsetimo, veganstvo je način života koji ne podržava eksploataciju životinja, kao ni konzumiranje istih, u koju ulazi meso i riba, jaja, mleko i mlečni proizodi, insekti i med...)


Ja sam neko ko obožava čipseve, pogotovo one sa ukusima. Nije da bih ih stalno jela, nisam baš toliko junk vegan, ali volim sebe da počastim tim slanim gresima. Naravno, kad pogledate sastav proizvoda i vidite gomilu čudnih sastojaka, ne bude vam dobro čega sve ima. Još pogotovo kad vidite gomilu E brojeva i nemate pojma šta koji predstavlja (biće jednom prilikom i post o tome).

Danas vam pišem o slanim grickalicama za koje možda niste znali da su vegan. Neke od njih rado kupujem i nikad mi ih nije dosta.

Verujem da postoje osobe koje znaju sve sa spiska (tj već ih znam i oni su dugogodišnji vegani), ali moj cilj je svakako da vam pokažem da veganstvo nije bauk i da se zaista ne morate odreći svega što volite da jedete kao što biste isprva pomislili.


  • Marbo Chipsy Chili

Jedan od mojih omiljenih čipseva, takođe jedan od retkih koju u sebi ne sadrže laktozu u sastavu. A to je najčešće kod grickalica sa ukusom paprike ili sira.

Mogu se naći u bilo kom marketu, trafici ili pumpi. Cena je 45 do 50 dinara za malo pakovanje od 40 g, dok je na pumpama mnogo skuplje.


  • Marbo Chipsy Tzatziki

Ovo je možda novitet čak i za mene. Ako se ne varam, nedavno su menjali sastav. Naravno, kad čitate sastav, jedino nedefinisano je bila ,,aroma“. No, poslala sam im mejl od čega se sastoji aroma i da li proizvod može da se deklariše kao posno/veganski. Odgovor je bio pozitivan. Aleluja! p.s. Navalila sam na njega kao Rosa na krofnu (prasence stiker na FB)

Cene se kreću isto kao i za chili, ali ga nažalost ima ga samo u malom pakovanju.

  • Štark Smoki

Ovo ste možda znali, ali što da ne spomenem kad je Smoki svima omiljena grickalica detinjstva. Da li se sećate starog pakovanja, gde ste mogli da vidite smoki kroz kesicu?

Ako volite Smoki i vegan ste, samo navalite. Odmah veliko porodično pakovanje za jednu osobu, razumemo se.

I naravno, on se može kupiti bilo gde od 45 din pa naviše. Zavisi koju gramažu uzimate.

  • Štark Smoki Hot

Isto kao i običan Smoki, ali je ljut. Naravno, bilo je pitanje da li u sebi ima laktozu - i nema. Jej. Meni se ovaj Smoki ne sviđa, ali je kul za one koji vole Smoki i ljuto.

P.S. Nije nešto ljut.

Cena je, čini mi se, 35 dinara i može se kupiti uglavnom u većim marketima, kao i manjim marketima npr. Univerexport.

  • Famoso Tortilla Chips Chili

Moje omiljene tortilje. Obožavam ih. Mislim da su ovo jedine tortilje sa paprikom, ali bez laktoze. Ah ta laktoza. Svuda se trpa.

Možete ih kupiti u Idei/Maxiju, cena mu je oko 65 din/85 g. Ja ga kupujem u SP radnjama za istu cenu.

P.S. Izaziva zavisnost koliko je dobro.

  • Chio  Čips Paprika

Još jedan čips sa ukusom paprike, bez laktoze. Ovaj nema čak ni palmino ulje. Lep je, ali mi je skup i ponekad nije hrskav.

Cena mu je 141 din/140 g. Možete ga kupiti u Maxiju i nekim manjim lokalnim marketima.

  • Chipsy Maxx Pileća krilca 

Ukoliko ste mislili da zbog ukusa nije vegan, prevarili ste se. Baš kao i ja. Iskreno, ne sviđa mi se. Nema neki specifičan ukus, pomalo mi je kiselkast. Ali ako vam nedostaje taj ukus ili šta god, slobodno navalite.

Može se pronaći u svim marketima, 95 din/95 g.

  • Chipsy Maxx Kečap

Verovatno je očigledno, ali da spomenem. Nisam probala jer nisam ljubitelj kečap ukusa.

Takođe se može pronaći u svim marketima. Cena mu je 95 din/95 g.

  • Gricko

Evo još jedna omiljena grickalica detinjstva. Pored Smokija, najčešće sam jela Gricka. Čini mi čak da sam Gricka mnogo češće jela jer obožavam začinjene grickalice (heh logično).

Može se kupiti u Maxiju, cena mu je 45 dinara/40 g i 90 dinara/100 g.

  • Krekeri Elite Tomato Basil

Većina krekera u sastavu ima jaja, ali ne i ovi. Nisam ih probala jer nisam ljubitelj krekera, ali znam za njih otkad sam vegan.

Možete ih kupiti u Maxiju, 105 g/86 dinara.
I to naravno nije sve, evo ekstra dodatka!

Takođe su i ove grickalice vegan: Famoso Tortilja čips classic (so), Aro tortilje (so) (Obožavam!) , Chio salted, Marbo Chipsy Ketchup Štapići, Marbo Chipsy Rebrasti čips, Marbo Chipsy Classic čips, Chips way Classic čips, Chips way Ketchup, Chipsy Maxx Slani, Pionir Yes! Krekeri sa ukusom pizze, Čarobnjaci sa ukusom Pizze.....

Kao što vidite, ima mnogo veganskih grickalica i izbor uopšte nije mali. I ovo sa posta nije ceo spisak veganskih grickalica. Ima ih mnogo više nego što možete da zamislite.

Koje su vaše omiljene grickalice?
Da li znate još neke grickalice koje su vegan, a teško za poverovati?

Veliki pozdrav do sledećeg čitanja!

  • Share:

You Might Also Like

7 komentara

  1. Одговори
    1. Dobar je smoki, pogotovo uz pivo. Ali ipak gricko, chili i tzatziki su mi ljubav najveća. :D

      Избриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  3. izvini, ali nista od ovog navedenog nije Vegan
    treba pazljivo procitati sastav :)
    poz

    ОдговориИзбриши
  4. Chipssevi svi se prave od pilece ili svinske masti tako da nisu vegan

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман2.12.22. 22:40

    Da li je marbo čips klasik postan zna li, ko?

    ОдговориИзбриши